DAILY NU OOK ALS 4?4 29 februari 2016
De ?New Daily 4?4?, zoals Iveco ?m noemt, wordt geleverd in twee versies: een versie met enkele cabine en twee mogelijke wielbasissen (een korte variant van 3.050 mm en een lange variant van 3.400 mm) en een versie met dubbele cabine en een wielbasis van 3.400 mm, voor max. zeven inzittenden.
Om het gamma compleet te maken is het voertuig beschikbaar in twee varianten met verschillend brutogewicht: 3,5 t en 5,5 t. En er is een versie met gestript chassis, voor specifieke uitrustingen als kampeerwagens, minibussen en andere ontwerpen op maat.
De transmissie met zes versnellingen wordt gekoppeld aan het tussendifferentieel met vier lage versnellingen, zodat er 24 verhoudingen ontstaan. Dankzij zijn drie differentieelsloten kan de Daily 4?4 iedere helling aan en rijdt hij door het zwaarste terrein zonder hiervoor concessies te doen op het vlak van rijcomfort. Dat is een belangrijk aspect, aangezien we tijdens het rijden in? off-road omstandigheden vaak af te rekenen krijgen met erg slechte wegen die soms bijzonder veeleisend zijn. Het interieur is even comfortabel als dat van een wegvoertuig: de ergonomie van de nieuwe stoelen biedt de bestuurder volop rijplezier, dankzij de brede voorruit, de goed geplaatste bedieningselementen in de cabine, die duidelijk zichtbaar zijn en zich binnen handbereik bevinden, en een effici?ntere airconditioning, die beschikbaar is in een manuele en een automatische versie.
De Daily 4?4 biedt robuustheid en een duurzaamheid, dankzij het speciale off-road chassis. Een van zijn belangrijkste sterke punten is namelijk zijn ladderchassis, dat altijd al kenmerkend was voor het Daily-gamma. Het kan worden aangepast naargelang de wens van de klant en zorgt voor robuuste prestaties op alle soorten terrein.
De doosvormige structuur aan de voor kant biedt een stevig frame, dat bestand is tegen het meest veeleisende en extreme off-road gebruik. Verder is het voertuig aan de voorkant uitgerust met een omvangrijke driedelige stalen bumper.
Een beschermingsinrichting tegen klemrijden achteraan beschermt het voertuig en de passagiers in geval van een aanrijding van achteren. Om de off-road prestaties niet in het gedrang te brengen, kan de beschermingsinrichting tegen klemrijden omhoog worden gebracht.
Het voertuig is uitgerust met een 3 liter FC1 Euro 6 Heavy Duty-motor. De viercilindermotor is voorzien van een commonrail injectie onder hoge druk en een turbolader met variabele geometrie. De motor levert een maximaal vermogen van 170 pk (125 kW), met een maximaal koppel van 400 Nm. De combinatie van de uitlaatgasrecirculatie (EGR) en de nabehandelingssystemen (SCR) staat garant voor goede emissieprestaties en een laag brandstofverbruik.
Het remsysteem is hetzelfde voor de varianten met een brutogewicht van 3,5 t en 5,5 t: schijfremmen vooraan en trommelremmen achteraan. Vanaf september zal het voertuig bovendien kunnen worden uitgerust met ESP (Electronic Stability Program), voor een nog betere stabiliteit.
De New Daily 4?4 is geschikt voor alle soorten ondergrond, met een ruime keuze aan beschikbare aandrijfassen op de versnellingsbak en het tussendiferentieel. De Daily 4?4 kan worden uitgerust met zowel weg- als offroadbanden en beschikt over de mogelijkheid om vooraan hulptoestellen zoals lieren en sneeuwploegen aan te sluiten. De Daily 4?4 is bedoeld voor offroad, voor alle wegen en voor alle omstandigheden: op bouwterreinen, voor bouw- en onderhoudsfirma?s ? in het bijzonder op grote hoogte ?? en voor brandweerkorpsen.
Wilt u meer informatie? Bel 040 8 447 447 en vraag naar de afdeling Verkoop.